Nora Gauslaa er fagansvarlig for alle prosjektlederne i reklamebyrået Los & Co. Ved å kombinere forretningsforståelse og kreativitet hjelper de kundene med å bygge merkevare og bunnlinje – gjennom alt fra analyse til design og innhold.
Sammen med resten av konsernet begynte Los & Co å bruke Finago Busy sammen med Marathon ERP tidlig sommeren 2022. På denne måten skulle ansatte kun trenge å forholde seg til ett brukervennlig system, samtidig som de fikk hentet ut nødvendig info fra Marathon.
Letter hverdagen for prosjektledere og ansatte
Gauslaa mener at byrået drar flere fordeler av å benytte Finago Busy. For prosjektlederne innebærer det blant annet at de kan føre timer, trafikkere og budsjettere på ett og samme sted.
– Ikke minst var det en veldig stor takknemlighet da vi fikk innføring i kalenderintegrasjonen, som letter vår hverdag i veldig stor grad, legger hun til.
For ansatte har registrering av timer blitt enklere og mer oversiktlig, noe som har gitt dem større eierskap til sin egen timeføring.
– De er ivrige etter å føre timer, fordi de synes det er enkelt, sier hun.
De fleste forteller historier fra sitt gamle byrå om hvor tidkrevende timeføring var, mens her ligger jo det meste til rette fra før av.Nora Gauslaa
Fagansvarlig for alle prosjektlederne i Los & Co
Mer nøyaktig timeføring
Når de ansatte synes det er enkelt å føre timer, gjøres det med jevne mellomrom. Det har resultert i mer nøyaktighet rundt timeføringen i byrået.
– Særlig med den nye funksjonen hvor ansatte må godkjenne sine egne timer, sier Gauslaa.
– De er nødt til å gå gjennom tidslinjen og sende det til godkjenning hos prosjektlederne, som kan se om de har gått gjennom tidslinjen eller ikke. Da kan vi plukke opp om noen har vært syke og ikke rukket å gå gjennom, i stedet for at tiden bare blir ført sånn som den i utgangspunktet var booket.
Godkjenning av egne timer er en valgfri funksjon å aktivere i Finago Busy som sikrer mer nøyaktighet, og kan skrus på/av etter eget ønske.
Smertefri opplæring
Gauslaa forteller at opplæring og implementering av Finago Busy har gått over all forventning for reklamebyrået.
– Finago Busy hadde en presentasjon for å gi en innføring, før vi hadde en opplæringsprosess. Alle syntes det var veldig lett å forstå og navigere seg rundt, sier hun.
Å sette i gang nye ansatte er uproblematisk:
– Nyansatte som kommer til oss blir satt inn i verktøyet første dagen de kommer på jobb. Jeg opplever som regel at de forstår hvordan det fungerer fra dag én.
Book en demo
Ønsker du å se systemet i aksjon med egne øyne? Velg et tidspunkt som passer deg i kalenderen så viser vi deg en skreddersydd demo av løsningene våre.
Book et møte med salg
Nysgjerrig på hvordan løsningene våre kan støtte din virksomhet?
Fyll ut skjemaet, så kontakter vi deg snarlig via e-post for en uforpliktende samtale.