Teknologisk helseløft med Finago's MRP
LHL er en medlems- og pasientorganisasjon med over 80 års historie og et mål om å skape et bedre liv for pasienter og pårørende. I 2019 etablerte de LHL Førstehjelp – en butikk for hjertestartere og førstehjelpsutstyr. Satsingen styrker både økonomien og øker kunnskapen om førstehjelp i samfunnet.
Da pandemien inntok verden i 2020, tilpasset LHL Førstehjelp seg raskt ved å inkludere smittevernutstyr i deres produkttilbud. Dette førte til en enorm vekst, med en omsetning på 31 millioner det første året. "Veksten i både volum og kompleksitet gjorde det tydelig at vi trengte en robust løsning for å håndtere vår logistikk og lager," sier Amund Heggbrenna, drift- og systemansvarlig hos LHL Førstehjelp.
LHL Førstehjelp vendte seg til Finago MRP, et system som tilbyr integrerte funksjoner for kompleks innkjøpsordrebehandling, produksjon, produkthåndtering og logistikk. "Med Finago MRP kan vi automatisere og spore alt fra hylleplasseringer til detaljert sporing av hvert produkt. Dette er spesielt viktig for kritiske produkter som hjertestartere. Det gir oss trygghet i at vi har full kontroll, og at vi effektivt kan håndtere produkter som krever sporbarhet”, forklarer Heggbrenna.
Veien til effektiv drift
Implementeringen av Finago MRP hos LHL Førstehjelp har vært en reise med kontinuerlig læring og tilpasning. Som en av de første organisasjonene i Norge til å adoptere denne teknologien, støtte LHL på utfordringer underveis. Men takket være et sterkt engasjement fra begge sider og et nært samarbeid med Finago har LHL Førstehjelp utviklet en effektiv arbeidsflyt som nå støtter deres daglige operasjoner på en god måte.
Amund Heggbrenna, drift- og systemansvarlig hos LHL Førstehjelp, reflekterer over prosessen: "Implementeringen av MRP-systemet var ikke uten utfordringer, men det tette samarbeidet med Finago har gjort det mulig for oss å finne en arbeidsflyt som virkelig fungerer. Vi har nå en svært god flyt i våre prosesser, og systemet har forbedret vår daglige drift betydelig, til det beste for våre kunder.”
Brukervennligheten til systemet gjør det tilgjengelig for alle våre ansatte, uavhengig av deres tekniske ferdigheter.Amund Heggbrenna
Drift- og systemansvarlig hos LHL Førstehjelp
Anders Heggen, Senior Customer Success Manager i Finago, kommenterer på partnerskapet: "Samarbeidet med LHL Førstehjelp har vært svært produktivt. Det har vært imponerende å se hvordan implementeringen av vår MRP-løsning har forbedret deres logistikk og operasjonelle kapasiteter. Vår rolle har vært å støtte LHL gjennom hele prosessen, noe som har vært en svært givende erfaring for teamet vårt."

Flere nettbutikker - en helhetlig løsning
En betydelig del av LHL Førstehjelps suksess skyldes også integrasjonen av deres tre nettbutikker: LHL Førstehjelp nettbutikk, Norsk Folkehjelp førstehjelpsutstyr, og LHL medlemsbutikk. "Integreringen av flere nettbutikker i samme system har vært en kompleks oppgave, som har krevd nøye planlegging. Åpen dialog og grundig tilpasning har vært avgjørende i denne prosessen. Systemet fungerer nå veldig bra og vi har oppnådd en smidig drift hvor ordre fra kunder registreres automatisk og håndteres effektivt i MRP-systemet, og dermed sikrer en sømløs prosess fra bestilling til leveranse”, sier Heggbrenna.
"Vi setter stor pris på det tette samarbeidet vi har med Finago ved Anders Heggen, Senior Customer Success Manager og Henrik Selmer, Product Manager. De har alltid løsninger klare, og dette gjør hverdagen vår mye bedre. De er raskt på pletten når vi støter på utfordringer, og det er uvurderlig for oss," konkluderer Heggbrenna.
Med Finago MRP har LHL Førstehjelp ikke bare funnet en løsning på deres umiddelbare behov, men også en partner som støtter deres kontinuerlige vekst og tilpasning til skiftende markedskrav.
Book en demo
Ønsker du å se systemet i aksjon med egne øyne? Velg et tidspunkt som passer deg i kalenderen så viser vi deg en skreddersydd demo av løsningene våre.
Book et møte med salg
Nysgjerrig på hvordan løsningene våre kan støtte din virksomhet?
Fyll ut skjemaet, så kontakter vi deg snarlig via e-post for en uforpliktende samtale.