Kundehistorie

Med Finago fokuserer vi på verdiskapning

Regnskapsbyrået DigiTALL har vært en trofast partner av Finago siden 2013, og vært med på en spennende reise de siste 10 årene. Byrået mener Finago fortsetter å utvikle seg og vokse med bedriften, og leverer det de – og kundene deres – trenger.

— Regnskapsprosessen blir stadig mer automatisert, noe som øker kravet og forventningene til oss regnskapsførere å tilføre kunden verdi på andre måter. Systemet til Finago er så automatisert og smart at man i større grad kan være en rådgiver, støttespiller, sparringspartner og rapportør for kunden, sier Endre Lereim, som er statsautorisert regnskapsfører i DigiTALL. 

Per i dag bruker regnskapsbyrået flere produkter fra Finago, deriblant regnskapsprogram, fakturering, lønnssystem, purring og inkasso samt timeregistrering med Finago Busy.

Ved å bruke Finago sparer både vi og kundene våre mye tid. Da kan alle parter bruke tiden sin på det som er viktig – å skape verdig fremfor å sitte med manuelle, mer tidkrevende prosesser som kan gjøres med ett tastetrykk.

Endre Lereim

Statsautorisert regnskapsfører i DigiTALL


Færre klikk og mer tid til verdiskapning

Ifølge Lereim har kravet til regnskapsførere endret seg fra tidligere: de sitter ikke lenger og “puncher” tall – nå forventes det at de skal ha et helhetlig innblikk i økonomien i takt med at regnskapet blir mer automatisert. 

— Nå skal vi kunne bistå kunden med hjelp til regnskapssystemet, og eventuelle økonomiske råd og bistand. En forutsetning er at systemet vi jobber i er lett og enkelt å bruke, men det er ikke alltid tilfellet, sier han.

Han opplever at mange systemer krever langt flere tasteklikk enn det Finago gjør, før man faktisk er i mål.

— Ved å bruke Finago sparer både vi og kundene våre mye tid. Da kan alle parter bruke tiden sin på det som er viktig – å skape verdi fremfor å sitte med manuelle, mer tidkrevende prosesser som egentlig kan gjøres med et tastetrykk, forklarer han. 


Systemet kan vokse i takt med bedriften

Finago er et skalerbart modulsystem. I praksis kan du bygge opp systemet ved å aktivere moduler i dashbordet etter hvert som behovet til bedriften melder seg. Bedriften kan vokse sammen med systemet. 

— Finago sine systemer har svært mye funksjonalitet, i motsetning til veldig mange andre systemer jeg har jobbet i. Om du kan systemet godt, kan du sette opp hva enn du har behov for i Finago, så fritt er det, forklarer daglig leder i DigiTALL, Christian Hermanrud. 

Et fritt system og mange muligheter er særlig verdifullt når man har mange ulike kunder med ulike behov. Det krever færre systemer å forholde seg til.

Som regnskapsbyrå-bruker i Finago-systemet har du ekstremt god kontroll over alle kunder og deres tilganger – det er enormt bra tilgangsstyring og klientadministrasjon.

Christian Hermanrud

Daglig leder i DigiTALL


Du sitter med all kontrollen

— Som bruker og regnskapsbyrå-bruker i Finago-systemet har du også ekstremt god kontroll over alle kundene og deres tilganger – det er en enormt bra tilgangsstyring og klientadministrasjon, forklarer han. 

Ifølge Hermanrud sikrer dette effektiv og god hjelp til kunder. 

— Som administrator sitter du med all kontrollen selv – du slipper å bruke masse tid på å kontakte eksterne mennesker som kan gi kundene dine nødvendige tilganger – det kan du enkelt gjøre selv med to tastetrykk. Jeg kan for eksempel aktivere lønnsmodulen for kun én person ved behov. 

169


Enkelt å koble på ulike systemer

I likhet med mange andre regnskapspartnere, er det også enighet innen DigiTALL at Finago har en god API-løsning. 

— Når det gjelder API-løsningen har dere virkelig vært på ballen, og sørget for at man kan jobbe sømløst med andre systemer som blant annet lager og logistikk. Dette er en veldig stor fordel når man jobber med mange kunder som et regnskapsbyrå, sier Hermanrud. 

Alt er enkelt å koble på, og systemene henter sømløst ut informasjon mellom hverandre. Løsningen gir også mulighet til å koble på systemer som kunden har behov for. 

 

Færre kontaktpunkter for kunden å forholde seg til

Regnskapsbyrået ønsker å være et kontaktpunkt for kunden dersom de har spørsmål eller opplever problemer med et system. Da kan de ta det videre med leverandøren selv, og kunden deres har færre personer å forholde seg til. 

— API-løsningen gjør det lettere for oss å være et kontaktpunkt mellom kunden og systemleverandører. Når vi selger en løsning har vi kompetanse på alle punkter sånn at vi sørger for at alt snakker sømløst sammen, sier han.

 

Forut for sin tid

DigiTALL har vært en trofast kunde av Finago i over 10 år, og er som nevnt flittig bruker av flere systemer. Siden den gang har de bygget opp mye av driften sin rundt Finago. 

— I utgangspunktet valgte vi å bruke økonomi- og regnskapssystemet fra Finago fordi det var forut for sin tid, men nå har vi fortsatt å bruke systemet fordi selskapet fortsetter å tenke innovativt og nytt, sier Lereim.

Kalenderbooking
Kontaktskjema

Book en demo

Ønsker du å se systemet i aksjon med egne øyne? Velg et tidspunkt som passer deg i kalenderen så viser vi deg en skreddersydd demo av løsningene våre.

Book et møte med salg

Nysgjerrig på hvordan løsningene våre kan støtte din virksomhet?

Fyll ut skjemaet, så kontakter vi deg snarlig via e-post for en uforpliktende samtale.

Les flere kundehistorier

Se alle

Skalerbart lønnssystem støtter globalt selskap

Effektivisert hverdag med Finago Control

Sømløse integrasjoner og enklere hverdag