– Timene er legoklossene i vår bedrift, og for å kunne planlegge «byggverket», må vi vite hva vi har tilgjengelig av timer og hvordan de brukes, forteller Fridtjof Hødnebø.
Han er daglig leder i vekstbyrået Fullstakk, som hjelper kundene med å nå sine mål ved å gjøre den digitale markedsføringen til en vekstmaskin. Byrået består av dyktige rådgivere og operasjonelle spesialister som alle selger timer.
Fullstak tok Finago Busy i bruk i november 2022. Det Hødnebø trekker frem som særlig positivt med Finago Busy er koblingen med kalenderen – at han kun trenger å godkjenne det som ligger der.
Det å la kalenderen være utgangspunktet for det som kommer inn i timeverktøyet fungerer veldig bra, fordi det er det planleggingsverktøyet folk bruker hver dag.Fritjof Hødnebø
Daglig leder i Fullstack
Denne måten å jobbe på er gunstig for byråer, mener han, særlig dersom man er vant til å la kalenderen styre arbeidsdagen:
– Byråer bør bruke Finago Busy fordi det i praksis ikke føles som et nytt verktøy. Kalenderen forblir i sentrum – det er den vi bruker og forholder oss til i hverdagen. Finago Busy fungerer bare som et sted hvor timene enkelt logges.
Har effektivisert faktureringen
En av hovedutfordringene med det tidligere timeføringssystemet til Fullstakk var synkronisering med faktureringssystemet. Hødnebø forteller at det ble for mye manuelt arbeid, og for mange feil.
Nå bruker byrået Finago Busy sammen Finago, og med dette har økonomibiten – inkludert faktureringen – blitt effektivisert.
– Vi har ikke fakturert så mange ganger enda, men av de vi rukket til nå opplever vi mindre feil enn tidligere. Økonomiavdelingen har blitt veldig glad, sier Hødnebø.
Enkelt system, enkel læring
Det er alltid bekymringer knyttet til å bytte systemer, forteller Hødnebø, for da skal ansatte lære seg noe helt på nytt. Likevel mener han at det å starte opp med Finago Busy har gått fint.
– Vi satt opp en intern ekspertgruppe som var ansvarlig for opplæring, og det funket greit. Det virker det som at folk har satt seg inn i verktøyet relativt enkelt, fordi det er så enkelt, sier han.
Ved et systembytte vil man helst ikke at noe skal endre seg, kun at man bruker mindre tid på systemet og mer på verdiskaping. Jeg har inntrykk av at det er akkurat det som har skjedd.Fritjof Hødnebø
Daglig leder i Fullstack
Book en demo
Ønsker du å se systemet i aksjon med egne øyne? Velg et tidspunkt som passer deg i kalenderen så viser vi deg en skreddersydd demo av løsningene våre.
Book et møte med salg
Nysgjerrig på hvordan løsningene våre kan støtte din virksomhet?
Fyll ut skjemaet, så kontakter vi deg snarlig via e-post for en uforpliktende samtale.