Les om Finago (Tidligere 24SevenOffice) sin reise så langt, hva som ligger i fokus videre, hvilke trender vi nå ser og hvordan vi tilpasser oss for å møte markedets behov og forventninger.
Når vi nærmer oss slutten av første kvartal, er det et perfekt tidspunkt å reflektere over selskapets utvikling og retning. Vi har tatt en prat med Eirik A. Stranden, CEO i Finago, for å få hans innsikt om selskapets reise så langt og hva som ligger i fokus videre for 2023. I denne samtalen diskuterer Stranden noen av de mest betydningsfulle trendene innen regnskaps- og teknologibransjen, og hvordan Finago tilpasser seg for å møte markedets behov og forventninger.
Vår strategi er å bygge et økosystem som vil betjene mellomstore og store bedrifter med både mindre og mer avanserte behov. Vi ønsker å integrere AI i alle prosesser og handlinger for å hjelpe våre kunder med å ta bedre og raskere beslutninger. I tråd med de behovene vi ser i markedet og trendene som stadig utvikler seg i teknologibransjen, hvor man nå virkelig ser en økning i bruk av AI og automatisering for å forbedre forretningsprosesser.
Les mer: HSB halverte anvendt tid per konterte bilag ved hjelp av AI.
I 2023 fokuserer vi på å forsterke vår posisjon som en ledende leverandør av forretningssystemer for mellomstore og store bedrifter. Vi ser et enormt potensial i å utnytte AI og automatisering for å hjelpe kunder med å øke produktiviteten, redusere kostnadene og drive innovasjon i deres respektive bransjer.
— Eirik Stranden, CEO, Finago
Vi fortsetter også å videreutvikle initiativ med fokus på bærekraft – og som vi virkelig ser en økt etterspørsel etter i markedet. Med stadig flere selskaper som tar initiativ for å redusere sin miljøpåvirkning, i tillegg til nye lover som setter krav til rapportering, er det utrolig spennende å jobbe med vår AI-drevne netto null plattform som hjelper våre kunder med blant annet automatisering og rapportering på karbonregnskap.
Les mer: Netto null på autopilot.
Vi anerkjenner at ikke alle kunder stoler på nye teknologiske løsninger. Derfor har vi også fokusert på endringsledelse for å bygge tillit med våre kunder og ikke minst for våre kunder slik at de også kan få gjennomslag for ny teknologi innad i bedriften. Vi tror ikke dette blir mindre viktig fremover heller, hvor selskaper må fortsette og tilpasse seg nye teknologier og arbeidsmetoder. Vi ser hvor mye potensiale som ligger i tydelig kommunikasjon, riktig opplæring og ikke minst samarbeid for tilbakemelding og videre utvikling.
Videre vil vi også fortsette å fokusere på personalisering og kundetilfredshet. Vi ønsker å utvikle løsninger som ikke bare automatiserer arbeidsprosesser, men også tilpasser seg kundenes behov. Personalisering er en økende trend i både teknologi- og regnskapsbransjen, og vi tror at selskaper som lykkes med både å effektivisere, i tillegg til å tilby personaliserte løsninger, vil ha et konkurransefortrinn.